1. Wat is een professional organizer?
    Een professional organizer is iemand die beroepsmatig mensen helpt orde te scheppen in wanordelijke situaties. Door middel van advies en coaching helpt de professional organizer bij het structureren en organiseren van woon- en werkplekken.

  2. Waarom een professional organizer inschakelen, ik kan het toch wel zelf?
    Ook zonder professional organizer kan je misschien een eind komen met het organiseren van je woon- of werkomgeving. In de praktijk blijkt echter vaak dat men niet weet waar te beginnen of dat men er niet in slaagt een klus af te ronden. Je hebt te maken met je eigen spullen en die brengen herinneringen met zich mee die je kunnen afleiden van waar je mee bezig bent. Veel mensen zijn daarom gebaat bij de begeleiding van een onafhankelijke professional die met een vakkundige blik kijkt naar hun situatie en die zonder te oordelen naar hun wensen en behoeften luistert. De kracht van een professional organizer ligt in de concrete aanpak: door samen aan de slag te gaan gebeurt er daadwerkelijk iets!

  3. Beslist de professional organizer wat er weggegooid moet worden?
    Nee, jij blijft altijd degene die de beslissingen neemt. Het is de taak van de professional organizer om je middels gerichte vragen te helpen bij het nemen van beslissingen. De professional organizer kan je ook op mogelijkheden wijzen, waar je zelf misschien nog niet aan gedacht had.

  4. Hoeveel tijd kost het me?
    Hoeveel tijd een professional organizer nodig heeft om iemand te begeleiden varieert per persoon en per situatie. Om je enig houvast te geven: er vindt sowieso altijd een intakegesprek plaats van ongeveer een uur. Daarna dien je, afhankelijk van de omvang van de klus, rekening te houden met een of meerdere dagdelen van 3 à 4 uur.

  5. Ik heb helemaal geen tijd om alles opnieuw op orde te brengen!
    Veel mensen zien op tegen het vrijmaken van tijd om de boel op orde te brengen. Bedenk echter dat wanneer jij je situatie op een blijvende manier wilt veranderen, het noodzakelijk is dat je daar tijd in investeert. Een leef- of werkplek kan alleen geoptimaliseerd worden samen met jou. Jij bent tenslotte degene die bepaalt hoe het gaat worden. Een professional organizer ondersteunt, adviseert en coacht je daarbij. De tijd die je kwijt bent met dit proces, krijg je weer ruimschoots terug als alles op orde is!

  6. Wat levert het inschakelen van een professional organizer me op?
    Het inschakelen van een professional organizer levert je rust op, omdat je overzicht hebt over je woon- of werkomgeving en dus dagelijks minder stress ervaart.
    Het levert je zowel fysiek als emotioneel ruimte op, omdat je afscheid hebt genomen van een deel van je spullen.
    Doordat je minder tijd kwijt bent aan het zoeken naar spullen, hou je tijd over voor de dingen die écht belangrijk zijn in je leven. Tijd hebben voor leuke dingen levert je weer energie op.
    En last but not least: geld, want ‘faalkosten’ zoals incassokosten en kosten voor dubbel aangekochte spullen worden verminderd.

  7. Is het resultaat blijvend?
    Over het algemeen is het effect van het inschakelen van een professional organizer blijvend. Met een speciaal op jou toegespitst ordeningssysteem leer je hoe je opgeruimd wordt èn blijft! Natuurlijk gaat niets vanzelf. Zeker in het begin zal jouw systeem de nodige tijd, aandacht en energie vergen.

  8. Is het mogelijk een onderhoudscontract af te sluiten?
    Jazeker, dat kan. Soms hebben mensen net weer even dat steuntje in de rug of die stok achter de deur nodig om op het goede pad te blijven. Periodiek een uurtje onderhoud bij jou thuis of op je werkplek kan dan helpen. Natuurlijk kan je ook altijd even bellen als je omhoog zit en niet weet hoe iets aan te pakken!

  9. Wat kost het om een professional organizer in te huren?
    Het uurtarief van Padua Organizing bedraagt:
    - voor particuliere klanten € 55 (incl. 19% btw);
    - voor zakelijke klanten € 85 per uur (excl. 19% btw).
    Kleine organizingmaterialen zijn bij de prijs inbegrepen.
    Voor reiskosten wordt € 0,35 (excl. 19% btw) per kilometer berekend.

  10. Ik vind het best duur!
    Je ziet wat het kost en nog niet wat het oplevert! Probeer je voor te stellen hoe je leven er uit zal zien als je geen last meer hebt van je wanorde. Kijk nog eens naar de eerder genoemde voordelen en bepaal dan of deze eigenlijk wel in geld uit te drukken zijn… Heb je nog vragen of wil je meer weten? Mail naar info@padua-organizing.nl of bel 06 - 42 99 38 95.

Terug naar vorige pagina